2012. október 5., péntek

fotókönyvben az esküvőnk

Több mint 10 évvel ezelőtt, még főiskolásként vásároltam meg az első digitális fényképezőgépem, azzal a géppel készítettem a szakdolgozatomba kerülő fotókat is. Azóta a fotóim szinte csak digitálisan elérhetőek, ugyanis még csak a képek egy töredékét hívattam elő, ám sajnos azoknak sincs még meg a helye, mivel nem tudom, – hiába gondolkodtam már sokat rajta – hogy hogyan lehetne egy hagyományos fényképalbumban megoldani az álló és fekvő elrendezésű papírképek tárolásának problémáját; pedig nagyon szeretném, ha az előhivatott fényképeimet kézbe vehetném, vagy személyes találkozó alkalmával a sok év alatt összegyűlt élményeim az ismerőseimnek is megmutathatnám.

Mivel már szerencsére több mint egy éve rátaláltam a scrapbookra, ami számomra egyet jelent egy kreatív módon elkészített emlékkönyvvel, ezért a scrapbooknak köszönhetően az évek során keletkezett fotóimat és az azokhoz kapcsolódó emlékeimet olyan módon tudom megőrizni, hogy a saját benyomásaimat, érzéseimet is be tudom mutatni másoknak. Jó lenne, ha az eddig elkészített munkáim kézbe vehetném és tematikusan is csoportba tudnám rendezni.

A fenti gondolatmenet következménye, hogy elhatároztam, megrendelem életem első CEWE fotókönyvét. Igaz, a tavalyi munkáimból már összeválogattam egy fotókönyvre való anyagot, ám azon kívül, hogy 2o11-ben készültek az oldalak, más egyéb tulajdonságukban semmi közös nincs. Mivel rengeteg olyan feldolgozott és feldolgozásra váró esemény van az életemben, amit szívesen megmutatnék másoknak is, ezért nagyon szeretném könyv formájában kézbe venni például a házasságkötésünkkor készült képekből összeállított scrapbook oldalaim. 

az biztos, hogy ez az oldalam lesz a borítón
Az esküvőnkről szóló fotókönyv összeállításához már megtettem az első lépést: a szükséges szoftvert már le is töltöttem a CEWE oldaláról, [innen]. A programmal egyelőre még csak ismerkedem, remélem hosszú távon is ki fogunk jönni egymással. Mivel eddig szerencsésen összebarátkoztam a legtöbb elém kerülő számítógépes programmal, bizom benne, ezzel sem lesz problémám.

Úgy érzem, az életben rengeteg téma van – és nem csak az én életemben – amely méltó lehet arra, hogy fotókönyv formájában a későbbi generáció számára is emlékül szolgáljon. Ilyen téma lehet a születés, születésnap, házasságkötés, utazás is és még rengeteg minden, amely a fotókönyv összeállítójában valami érzelmet idéz elő, amire később is boldogan és örömmel emlékszik. Remélem más is kedvet kap ahhoz, hogy a digitális képeinek egységes formátumot hozzon létre, és fotókönyv formájában azt a kezébe vegye.

1 megjegyzés:

Margó írta...

Gyönyörű lesz a fotókönyved, ebben egészen biztos vagyok!!!!! Ezt az oldalt is különösen szeretem!!
Kellemes alkotást és örömöt kívánok a fotókönyvedhez!:-)